Pentru a celebra inaugurarea
Săptămînii Globale a Antreprenoriatului în Republica Moldova, Junior
Achievement Moldova și GLOW-TOBE a organizat un atelier de lucru pentru elevi
”Weekend-ul Inovației”, în incinta Academiei de Studii Economice a Moldovei,
Chișinău.
Evenimentul a oferit la 60 de elevi de liceu din
Republica Moldova oportunitatea de a învăța și practica procesul de înțelegere
a problemelor consumatorilor și de crearea a unui model de afaceri în
dependență de necesitațile reale ale acestora. Ca eveniment final al Săptămînii
Globale a Antreprenoriatului în Republica Moldova, fiecare din cele zece echipe
participante la ”Weekend-ul Inovației” a prezentat modelele de afaceri și
feedback-ul clienților la un grup de antreprenori locali.
Iana Basarab, participantă la eveniment a vorbit în
numele colegilor ei aprecind impactul evenimentului, afirmînd: "Vă
mulțumesc foarte mult pentru că dați generației noastre posibilitatea de a
învăța. Cu cît mai mult înțelegem inovația
acum, cu atît mai multe lucruri mari, vom face în viitor, pentru a contribui la
dezvoltarea țării noastre.”
Evenimentul a început dimineața la 8.30 în ziua de
23 noiembrie 2013, unde elevi din toată țara au fost întâmpinați la ASEM în mod
oficial de către organizatori, înainte de audierea prezentării invitatului
Anton Perkin, co-fondator și CEO al FusionWorks. Domnul Perkin a împărtășit
istoria sa cum a devenit un antreprenor în Republica Moldova și a încurajat
elevii să privească imaginația lor ca singură limită în calea potențialul lor.
Mai tîrziu, elevii au fost împărțiți pe echipe și au făcut cunoștință cu
coordonatorii echipelor, voluntarii JA Moldova și GLOW-TOBE. Aceștia au
instruit participanții în utilizarea metodologiei Lean Canvas, un instrument modern
de afaceri care poate să îi ajute pe antreprenori să schițeze rapid aspectele
critice ale unei idei de afaceri, doar pe o singură pagină.
Lucrînd în primele ore ale duminicii, echipele au
identificat problemele specifice cu care se confruntă anumite grupuri de
persoane și au utlizat cele nouă celule ale modelului Lean Canvas pentru a
construi în mod eficient o soluție inovatoare și profitabilă. După un dejun
rapid la ASEM, echipele s-au întors la muncă. De data aceasta, echipele au fost
încurajați să "iasă din clădire" și să meargă pe străzile din
Chișinău pentru a vorbi cu oamenii despre ideea identificată și pentru a aduna feedback
cu privire la ipotezele setate. Întorcîndu-se la ASEM, pe baza informațiilor
acumulate, au adus unele îmbunătățiri la modelul lor de afaceri, înainte de a-l
prezenta juriului. Fiecare echipă a avut 7 minute pentru a prezenta ideea
dezvoltată și a răspunde la întrebările juriului, consituit din reprezentanți
ai companiilor ”Moldova Agroindbank”, ”Entrase”, ”StarNet” și AdAstra.
De la unități de filtrare de carbon la un nou site
de social media pentru tinerii din mediul rural, în cadrul evenimentului
”Weekend-ul Inovației” au fost discutate și dezvoltate o mare varietate de
produse și servicii viabile. La sfârșitul zilei, chiar dacă erau obosiți,
participanții încă discutau despre posibilități de dezvoltare a ideilor după
eveniment. Cele două zile ale evenimentului au trecut rapid și au fost doar un
pas în călătoria participanților către antreprenoriat.
No comments:
Post a Comment